Sista dagarna i LA

Sista dagarna i LA var väldigt lama faktiskt. Tillbringade tid på stranden läsandes för att få igång kreativitete och annars packandes och förberedandes inför resan till San Diego. Tog lång tid och många om och men innan jag i sista minuten bestämde mig för att ta tåget hit ner, trots att mitt kort inte godkändes att betala tågbiljetten med. I det skedet var klockan 10 på morgonen och tåget skulle fara iväg om 5h. P.A.N.I.K. Panik. Missade första bussen till tågstationen så blev tight då de har vissa baggage regler som jag var osäker på om mina väskor uppfyllde. Kanske borde jag redan då ha insett att saker och ting bara skulle gå värre, men när lyckan vände och jag lyckades hoppa på en försenad R10 buss till Union Station istället för att vänta 30 minuter på följande, så trodde jag att allt skulle lösa sig. Även då jag stod mitt i tågstationen i LA och inte visste åt vilket håll jag skulle vända mig. Efter en del irrande och mycket osäkerhet satt jag ändå till slut på tåget och lämnade LA bakom mig. Åtminstone för ett par veckor. Oavsett när jag far hem, måste jag tillbaka upp dit, så LA ser jag igen, men hinner uppleva?! Det vet jag inte. Och Pacific Palisades var tack och adjö för i år oavsett vad som händer näst. Dte var en underbar plats, men jag fick nog nästan kvoten full för ett tag. När jag var där ville jag stanna en vecka till, men nu när jag är här, inser jag att det finns så mycket mer att uppleva.

Kommentera här: