Dag 3, 4 och 5 i San Diego

Ärligt talat har jag inte gjort så mycket anant än att föröska vänja mig vid livet här. Det låter jätte tråkigt, men jag har ännu inte tröttnat på utsikten från stranden hehhe. Tillbringat en stor del av förmiddagen/tidig eftermiddag där skrivandes ( ny bokidé tog form, bara den femttioelfte att någon gång skrivas klar ) och delvis simmandes. Oftast har jag fått gå hem nästan direkt efter mina simturer dock för vädret här har varit relativt svalt och mulet för att vara San Diego. Och havet är inte att leka med. Lärde mig inte det den hårda vägen, helt lugn, utan tog det lugnt från början. Stranden här är lång grund vilket gör att man behöver gå en bit ut för att ens få vattnet att nå upp till midjan. Där de största vågorna bryts är vattnet säkert lite djupare, men jag har trivts bra någon meter framför den platsen då vågorna även om det varit kind of lugnt, är rätt så höga. Eftermiddagarna har varit ännu tråkigare, maten som sagt tar tid att laga och efter det har jag inte orkat göra så mycket. Jag är ännu rätt trött av någon konstig anledning ( att hostan ännu delvis hänger med tyder på att flunssan ännu gör sig hörd ) men även om jaga aldrig kände mig jätte påverkad av tidszonen, så undrar jag om det inte är lite jetlag då det är 10h vi talar om och jag varit här enbart 11 dagar. Jag skämtar inte om jags äger att jag alltid glömmer att det gått så kort tid. Jag har ännu inte shoppat något annat än mat. Jag har turligt nog inte stött på något som jag velat shoppa heller så det har fungerat bra för mig att vara lite sparsam. Livet blev inte tråkigare för det. Där jag bor nu är shoppingen lite längre bort (inte såå långt) men jag har avvaktat. Downtown San Diego får vänta några dagar till, om det inte finns någonting här att göra på halloween kanske jag drar mig ditåt, men annars trivs jag bra i min lilla bubbla. På tal om halloween har folk börjat dekorera ordentligt här nu och en av mina nästan grannar har tillochmed flera olika färgers ljusshow lysandes på deras dekorationer märkte jag igår kväll. Det är jätte roligt att gå omrking och se på hur mycket vissa satsar. Har jag sett hela området ren? Noup. Inte nära på. Varför inte? Många orsaker, men främst för att efetrmiddgarna flugit iväg. Tänker jag gå runt någon dag? Absolut. Nu väntar min pyttipanna på mig och disken ska staplas in. Men det är småsaker. Ska ännu laga mat ikväll är planen, mat som antagligen kommer att ta längre tid. Har inget mjöl insåg jag precis, yay. Har redan shoppat imorse så skulle itne känna för att gå tillbaka dit...men, måste väl. Min kycklign ska brunas. Har inte heller hälften av mina normala kryddor, men känns onödigt att stocka upp på kryddor som paprika och ingefära som bara fungerar i en av mina maträtter.

Kommentera här: