Med tårar i ögonen

Min sista vecka på Coronado flög förbi otroligt fort. För fort. Gjorde inte mycket speciellt, besökte San Diego zoo och sea world, men min datorladdare gav just upp kontraktet så det räcker ett tag innan jag kan visa er bilderna därifrån. Min sistq dag i Coronado tillbringades faktiakt diskandes. Hade en hel del disk o planen var att diska klart kvällen före men jag somnade gott istället. Förutom att diska hann jag också en snabb sväng till stranden o doppa tårna i vattnet en sista gàng. Åtminstone för tillfället. Varför det förresten tog så lång tid att diaka är för att diskhon inte hade nån propp eller vad man ska kalla det så fick diska varje enskild sak för sig. Efter att ha stått o velat i tjugo minuter i butiken med 2 porslinsdockor, insåg jag att jag tyvärr inte hade utrymme för någon av dem. Ska se om jag råkar hitta en mindre här i Anaheim ännu. Mitt sista avsked blev ändå till platsen som varit som ett andra hem för mig. Fantastiska anställda och en obeskrivlig känsla av att kommaa hem varje gång man satt foten där; Burger Lounge.Det var ett svàrt farväl. I kassan fråga dom om jag sku ha det usual och dà jag släpat dit mina stora väskor insåg hela hògen att det var det. Dom är vana vid att folk kommer och går, det är trots allt en militärö, men jag är inte van vid att måsta säga hejdå till en plats som betyder så mycket fòr mig. När jag fick min påse med burgaren sa hon som stått i kassan som vanligt: have a good one Alex. Det var svårt att gå ut genom dörrarna kan jag berätta. Stod på busshållplatsen med min milkshake och tårar i ögonen. Att kliva pà bussen var inte heller enkelt, ännu mindre att åka òver bron en sista gång. Jag taggar på att slippa krånglet här då allt som kunnat kràngla gjort det, men jag var inte redo att säga hejdå till a slice of heaven. Kanske är det det att Coronado var underbart men också hade sina brister som gjorde mig så fast, kanske var det havet som alltid kallade mitt namn, vad det än var kommer Coronado alltid förbli en del av mitt hjärta. See you later Coronado, I'll be back, I promise.

Kommentera här: