Halloween 2018 mega bildbomb

Så Halloween hände. Och det var crazy och underbart och konstigt och adjektiven tog slut där. Sedan jag satte min fot här har en del hus varit dekorerade men under veckoslutet tog dekorerandet verkligen fart och de sista latmaskarna satt upp sina dagen före. Alla har inte dekorerat, missförstå inte mig, men typ 70 procent och när man bor i Finland är det en improvement på 69 procent så. Började morgonen på stranden som vanligt, men gick hem lite tidigare så jag skulle hinna äta och fota dekorationerna innan allt kom igång på riktigt. Det var iaf det jag trodde. Klockan 14.30 dock när jag satte min fot utanför dörren kom jag ca. 15 meter innan jag insåg hur fel jag trodde. Halva stan var ute, så kändes det iaf. Gissa vem som såg ut som ett fån i valiga kläder medan alla andra var utklädda, jag. Köerna vid trafikljusens övergångställen var craziga och något jag inte räknat med var att så gott som alla butiker, banker, restauranger och tillochmed poliserna delade ut godis. De flesta gick en runda här i vad jag antar kan kallas downtown och jag kände för lite äventyr så jag hängde med bäst det gick och var totalt chockad över det mesta jag såg.
Ungefär 2/3 in i dom här bilderna gick jag hem för att byta skodon och passade samtidigt på att byta kläder så jag skulle smälta in lite bättre. Mötte flera trevliga människor under dagen och samlade tillochemd på mig lite godis. Planen var att kolla om brandmännen också var utklädda, men vid det laget hade dom stuckit iväg om dom varit där. Sedan bar rutten iväg mot Navy basen, men det började mörkna så fort så nästan framme beslöt jag mig för att ge upp och gå tillbaka. Där var dessutom nästan inga människor ute och mina ben tröttnade fort. Det var en lång väg tillbaka och jag var såpass slut att jag nästan missade mitt hus. Är till mitt fösvar inte van vid att komma från det hållet, men det var ett mörkt och komsikt äventyr. Inte så skrämmande, mer mysigt. Bäst utklädnad- Holy Cow. Kossor med glorior. Var så unikt och komiskt. Sämst utklädnad- jag som inte var utkädd. Roligaste klädseln- en polis av alla människor med donuts på båda sidorna om huvudet som en donut hatt. Har tydligen en jätte trevlig poliskår här. Bäst dekorerade huset- den enda bilden som visar ett helt hus. Dom har haft ljusshow där varje kväll- Största överraskningen- att alla butiker, restauranger etc. delade ut godis. Hade två olika typer som ringde på, tyvärr hade jag inte införskaffat godis då jag såg att de yngre jag gick med samlade in godis av folk som satt utanför husen. Såg mina garnnar också snabbt då de delade ut godis, men då jag bytt om var de redan borta så hann inte hälsa ordentligt. Överlag en Halloween som går till historien. Finns inte så mycket mer än det att säga.

Kommentera här: