Fire

Rök, aska, eld. Det kretsar kring nyheterna just nu. För bara några timmar sedan bröt nya eldar ut i Simi Valley, en av dem har lett till evakuering. Vi här nere följer med nyheterna med stora ögon och hoppas på något sätt undanslippa en brand. Vad alla undrar dock är när vår tur tar slut. Imorse bröt en husbrand ut där alla lyckligtvis klarade sig och branden inte spred sig. Men det är skrämmande. Branden var i Alpine, i bergen, men vi har sett hur snabbt camp fire och woolsley fire rört sig. För att göra det ännu mer osäkert har vår röda flagga har blivit extended till onsdag. Jag avbokade min boenden i Hollywood, San Fransisco och Burbank bara för en halv timme sen. Det finns inte en chans längre att få det att funkka, läget är för osäkert och informationen för dålig. Hälften av brandkartorna är inte uppdaterade på dagar och även om jag förstår att det inte är topprioritet så är det ändå viktigt. Den nyaste branden som uppstod imorse finns inte med på den officiella kartan. Planen nu är att försöka få en flygbiljett men hittills går det inte. Sidan aär nere pàgrund av fel i centrala databasen, antagligen överbelastning, men på något sätt tar jag mig hem. Kännt mig tånttig som inte ändrade biljetten tidigare, men då hade jag inte ännu informationen jag har nu. Hade tänkt avsluta med två dagar på disneyworld men med den här takten kan det vara smartare att bara åka rakt upp till LA och flyga hem, sålänge det ännu går. När jag kommer hem är nu i flygbolagets händer. Sa fort som sas kundtjänst öppnar imorgon bitti kommer dom höra av mig. Jag stannar inte och hoppas på det bästa om lite på en vecka senast, reser jag hem. Förstås otroligt tråkigt med ett sådant har avslut, men jag är en av de otroligt tursamma, jag har ej förlorat nàgot jag ej kan återfå.

Kommentera här: