Ett äventyr för livet

Att kalla det här äventyret perfekt är kanske lite överdrivet, missförstå mig inte, det har varit en otrolig resa på alla sätt och vis, men den har som allt annat haft sin sämre stunder. Idag på stranden glömdes dock de stunderna bort då jag för några dyrbara sekunder slöt ögonen och bara andades in havsluften. De glömdes ännu mer bort då jag bara en stund senare för första gången ordentligt såg delfiner leka i vattnet inte långt från stranden. Utan att fundera ett ögonblick hoppade jag upp och rusade till strandkanten för att få en bättre utsikt över vattnet. Det var fantstiskt. 2 stycken släta gråa delfiner. Det mest underbara dock?! Det var som om de bara hade en show för mig. Ingen annan pekade eller tittade. Det var bara jag, vattenbrynet och delfinerna som simmade iväg bortåt. Jag försökte få ett foto, men utan kameran var det svårt. I förrgår var faktiskt första gången jag tänkte på det faktum att jag delar vatten med så många havsdjur. Fåglarna ser man dagligen, och stingrays aktar man sig för, men det är först nu då jag vågat mig längre ut där vattnet inte blir så grumligt då vågorna inte rör om det totalt som jag sett fiskar. Och idag delfiner. Det var som sagt inte första gången jag sett delfiner, men det var första gången jag i ett otroligt ögonblick tittade upp och råkade få syn på dem själv. Skulle inte kunnat be om en bättre start på sista veckan här! Att skrivandet börjat flyta är ju inte heller helt fel ;)

Kommentera här: